
Kwartet Zuidbroekster WK-gangers geniet volop in Verenigde Staten
De Zuidbroeksters Jan Rolf ten Hove, Norbert Lodewijks, Roger Hovenkamp en Karel Veentjer zijn in de Verenigde Staten om het Nederlands voetbalelftal aan te moedigen tijdens het WK. Ze waren in Houston aanwezig bij de 5-1 zege van Oranje op Zweden. In de nacht van donderdag op vrijdag (Nederlandse tijd) zit het kwartet in het stadion in Kansas City om Nederland te zien spelen tegen Tunesië.
Jan Rolt ten Hove vertelt wat ze allemaal beleven in de USA. De mannen hebben de voorbije dagen heel wat miles afgelegd in de gehuurde camper.
Mooi feestje
Voor ze op pad gingen, werd er eerst nog gefeest op de camping. "We hebben een mooi feestje gehad op de camping met enkele Brazilianen, Amerikanen, Colombianen en in Amerika wonende Polen. Die hadden de reis naar Houston al geboekt" De Polen dachten dat hun land de play-offs tegen Zweden zou winnen en zich zo zou plaatsen voor het WK2026. Zweden won echter met 3-2. "Het mocht voor hen de pret niet drukken. Ze waren nu allemaal in het oranje aanwezig om Nederland aan te moedigen."
Gegokt
Vanaf Houston reden de vrienden naar Dallas om daar de de paardenraces op Lone Star Park te bezoeken. "Uiteraard moest er ook wat worden gegokt." Rijk geworden? "Het resultaat was dat we met 60 dollar minder in de portemonnee verder gingen."
Eisenhouwer
De 4 reden vervolgens nog anderhalf uur door om te overnachten in het Eisenhower State Park op de grens van Texas met Oklahoma. "Dit park is vernoemd naar generaal Eisenhower. Hij speelde een belangrijke rol in de bevrijding van Europa in de Tweede Wereldoorlog. Zijn geboorteplaats Denison is vlak bij dit park."
Schitterende uitzichten
Gisteren vervolgde het gezelschap zijn reis en reed door een deel van de staat Oklahoma. "De route was prachtig. Met name Talimena Scenic highway gaf enkele schitterende uitzichten onderweg. We zijn uiteindelijk verder gereden naar de staat Arkansas - de bijnaam is the Natural State - waar we overnachten nabij het Pig Trail RV Park bij Ozark."
Eerdere berichten:
Zuidbroeksters zien Oranje met 5-1 winnen van Zweden
Kwartet uit Zuidbroek steunt Oranje op WK-voetbal in Amerika



