
Midden-Groningen komt na storm met mogelijk extra takkenroute
De gemeente Midden-Groningen heeft, na de storm van vrijdag op zaterdag, veel vragen gekregen over de grote hoeveelheid losse takken in tuinen en op andere plekken. De gemeente bekijkt hoe ze dit zo goed mogelijk kan oplossen. Wellicht komt de gemeente met een extra takkenroute. Daarover worden de inwoners zo snel mogelijk geïnformeerd. 'Blijf weg uit bossen en parken.'
'Blijf ook uit de buurt van bomen" is het advies van de gemeente. Ze komt met dit advies omdat veel bomen nog losse toppen of takken (kunnen) hebben.
Gevaarlijk
"Ga niet zelf aan de slag met het weghalen van bomen of takken als dit gevaarlijk kan zijn. Let op elkaar de komende tijd. De storm heeft veel impact gehad en met de warmte kan dat extra zwaar zijn. Heeft u schade aan uw eigen spullen, zoals uw woning, tuin, auto of schuur? Meld dit dan eerst bij uw schadeverzekeraar."
Foto's: Langs de Nieuweweg, tussen De Heemtuin in Muntendam en dorpshuis Nooitgedacht in Tripscompagnie, zijn bomen met wortel en al uit de grond gerukt en omgewaaid. Daardoor is het wegdek hier en daar beschadigd.



